PHĒNO

space for imaginative arts practices

Ρακτιβάν 6, Θεσσαλονίκη

τ. (+30) 2310 26 00 21

m. info@pheno.gr 

 

Newsletter

Conversas Thessaloniki #01

 

27 Ιανουαρίου 2022

Χώροι τέχνης ως χώροι (απο)μάθησης

Βίκη Ζιώγα

Η Βίκη Ζιώγα προτείνει να σκεφτούμε συλλογικά την ιδέα της απομάθησης, ως μέσον για να αμφισβητήσουμε και να επανεφεύρουμε συνήθειες και διαδικασίες στην εκπαιδευτική, καλλιτεχνική και όποια άλλη πρακτική, και εντέλει την καθημερινότητα.
Η Βίκη δημιουργεί πλαίσια για συλλογικές εξερευνήσεις. Την ενδιαφέρουν ιδέες που αφορούν την μεταμόρφωση της ακρόασης στην δημόσια σφαίρα, καθώς και οι δυνατότητες του «ανάμεσα» στην τέχνη, την εκπαίδευση και την τεχνολογία. Είναι συνιδρύτρια του PHĒNO_space for imaginative arts practices.

ΝΗΣΙΑ. Μία συλλογή οικιακών τοπιογραφιών, βιβλίων και δομών.

Βαγγέλης Αρβανίτης & Βασίλης Γιαννάκης (Loopo studio) 

Η μελέτη που παρουσιάζουν οι Loopo ξεκινά από τα αξονομετρικά σχέδια χώρων κατοίκησης που προέρχονται από την καθημερινή αρχιτεκτονική πρακτική τους. Θεωρούν αυτά τα σχέδια ως το αποτέλεσμα τόσο της δικής τους εργασίας όσο και των πελατών/ισσών τους ώστε να διαμορφώσουν ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους φροντίδας και τρυφερότητας.

Το Loopo είναι ένα δημιουργικό γραφείο που παρέχει υπηρεσίες αρχιτεκτονικού και γραφιστικού σχεδιασμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα με τις εργασίες ανάθεσης, το Loopo πραγματοποιεί self-initiative εργασίες (δράσεις, αυτοεκδόσεις, συμμετοχές, ανοιχτά καλέσματα), με σκοπό να προσεγγίζει όλο και περισσότερο ζητήματα του φάσματος του σχεδιασμού.

Πατάτες τηγανητές με φτερά: φόρμα και βιωματική προσέγγιση

Σοφία Χατζηπασχάλη

Η Σοφία Χατζηπασχάλη θα μοιραστεί προβληματισμούς που προκύπτουν στο πεδίο της έρευνάς της και σχετίζονται με τους τρόπους που η φόρμα επηρεάζεται από το βιώμα και εξελίσσεται. Ποιες είναι οι μέθοδοι με τις οποίες, η καλλιτεχνική διαδικασία μπορεί να παραμείνει ανοιχτή σε μια ολιστική προσέγγιση. Το έργο που παράγεται να προέρχεται από την εσωτερική αναγκαιότητα και να μην αποτελεί απεικόνιση μιας πραγματικότητας, αλλά πολλαπλών. 

Η Σοφία είναι τελειόφοιτη στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Η εικαστική της έρευνα αφορά κυρίως στην κατασκευή και το installation με τη χρήση εξωζωγραφικών υλικών και πολλαπλών μέσων. Επικεντρώνεται στη μορφοποίηση καταστάσεων που είναι προϊόντα βιωμάτων, εσωτερικής ή εξωτερικής παρατήρησης και στη μεταλλαγή της φόρμας σε σχέση με το εννοιολογικό περιεχόμενο και τις καταβολές της.

Conversas Thessaloniki #01

27 Ιανουαρίου 2022

Χώροι τέχνης ως χώροι (απο)μάθησης

Βίκη Ζιώγα

Η Βίκη Ζιώγα προτείνει να σκεφτούμε συλλογικά την ιδέα της απομάθησης, ως μέσον για να αμφισβητήσουμε και να επανεφεύρουμε συνήθειες και διαδικασίες στην εκπαιδευτική, καλλιτεχνική και όποια άλλη πρακτική, και εντέλει την καθημερινότητα.
Η Βίκη δημιουργεί πλαίσια για συλλογικές εξερευνήσεις. Την ενδιαφέρουν ιδέες που αφορούν την μεταμόρφωση της ακρόασης στην δημόσια σφαίρα, καθώς και οι δυνατότητες του «ανάμεσα» στην τέχνη, την εκπαίδευση και την τεχνολογία. Είναι συνιδρύτρια του PHĒNO_space for imaginative arts practices.

ΝΗΣΙΑ. Μία συλλογή οικιακών τοπιογραφιών, βιβλίων και δομών.

Βαγγέλης Αρβανίτης & Βασίλης Γιαννάκης (Loopo studio) 

Η μελέτη που παρουσιάζουν οι Loopo ξεκινά από τα αξονομετρικά σχέδια χώρων κατοίκησης που προέρχονται από την καθημερινή αρχιτεκτονική πρακτική τους. Θεωρούν αυτά τα σχέδια ως το αποτέλεσμα τόσο της δικής τους εργασίας όσο και των πελατών/ισσών τους ώστε να διαμορφώσουν ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους φροντίδας και τρυφερότητας.

Το Loopo είναι ένα δημιουργικό γραφείο που παρέχει υπηρεσίες αρχιτεκτονικού και γραφιστικού σχεδιασμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Παράλληλα με τις εργασίες ανάθεσης, το Loopo πραγματοποιεί self-initiative εργασίες (δράσεις, αυτοεκδόσεις, συμμετοχές, ανοιχτά καλέσματα), με σκοπό να προσεγγίζει όλο και περισσότερο ζητήματα του φάσματος του σχεδιασμού.

Πατάτες τηγανητές με φτερά: φόρμα και βιωματική προσέγγιση

Σοφία Χατζηπασχάλη

Η Σοφία Χατζηπασχάλη θα μοιραστεί προβληματισμούς που προκύπτουν στο πεδίο της έρευνάς της και σχετίζονται με τους τρόπους που η φόρμα επηρεάζεται από το βιώμα και εξελίσσεται. Ποιες είναι οι μέθοδοι με τις οποίες, η καλλιτεχνική διαδικασία μπορεί να παραμείνει ανοιχτή σε μια ολιστική προσέγγιση. Το έργο που παράγεται να προέρχεται από την εσωτερική αναγκαιότητα και να μην αποτελεί απεικόνιση μιας πραγματικότητας, αλλά πολλαπλών. 

Η Σοφία είναι τελειόφοιτη στο τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Η εικαστική της έρευνα αφορά κυρίως στην κατασκευή και το installation με τη χρήση εξωζωγραφικών υλικών και πολλαπλών μέσων. Επικεντρώνεται στη μορφοποίηση καταστάσεων που είναι προϊόντα βιωμάτων, εσωτερικής ή εξωτερικής παρατήρησης και στη μεταλλαγή της φόρμας σε σχέση με το εννοιολογικό περιεχόμενο και τις καταβολές της.