PHĒNO

space for imaginative arts practices

Ρακτιβάν 6, Θεσσαλονίκη

τ. (+30) 2310 26 00 21

m. info@pheno.gr 

 

Newsletter

Conversas Thessaloniki #14

 

23 Δεκεμβρίου 2022

Τι γεύση μπορεί να έχει ένας πίνακας;

Εκάβη Γουίτλοκ

 
Αξιοποιώντας πολυαισθητηριακά ερεθίσματα στο πλαίσιο μουσειακών εκθέσεων μπορούμε να έχουμε μια πιο βιωματική μουσειακή εμπειρία. Ειδικότερα, χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις της γεύσης και της όσφρησης που υποβοηθούν την ανάσυρση αναμνήσεων, αναπτύσσουμε μια πιο προσωπική σχέση με το έργο τέχνης.
Η Εκάβη είναι υποψήφια διδάκτορας του ΑΠΘ. Είχε μια ιδέα για το πως τα μουσεία θα μπορούσαν να γίνουν πιο ωραία και πασχίζει να βρει τρόπους για να το αποδείξει. Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με γαστρονομικές περιπέτειες και αναρωτιέται αν θα έπρεπε να έχει γίνει κριτικός εστιατορίων.

Τέχνη, ακτιβισμός και ιδρύματα

Θωμάς Διάφας

Πως γίνεται να χρηματοδοτηθεί ένα έργο που καταπολεμά τον καπιταλισμό; Πως μπορούμε να αποφύγουμε τον εξευγενισμό ριζοσπαστικών ιδεών; Και τι σημαίνει για τα αντισυστημικά κινήματα το ότι τα ιδρύματα οικειοποιούνται ριζοσπαστικές ιδεολογίες που γεννήθηκαν σε μη ιδρυματικούς χώρους;
 
Ο Θωμάς Διάφας είναι ένας queer Ελληνο-Δομινικανός επιτελεστικός καλλιτέχνης και εκπαιδευτικός. Χάρη στο πολυεπιστημονικό του υπόβαθρο, έχει δημιουργήσει ένα υβρίδιο που αμφισβητεί τις συνθήκες παραγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και την κυρίαρχη ιδέα για την τέχνη και την καλλιτεχνική εκπαίδευση.
Conversas Thessaloniki 11
Εν αρχή ην η Γαία
Δάφνη Ασλανίδη
 
«Εν αρχή ην η Γαία»… Πολύ μετά «ην ο άνθρωπος». (Ησίοδος, Θεογονία – 7ος αι. πΧ.) Σήμερα έχουμε απομακρυνθεί από τη γη από την οποία προερχόμαστε. Με αφετηρία το νησί της Νισύρου και με μέσον την εικόνα, ερευνάται το πόσο άρρηκτα συνδεδεμένη διαχρονικά, είναι η σχέση του ανθρώπου με τον τόπο που ζει.
Η Δάφνη Ασλανίδη είναι αυτοδίδακτη φωτογράφος, πολιτικός μηχανικός και μελετήτρια αρχιτεκτονικού φωτισμού. Από το 2018, ασχολείται με τη δημιουργία διαφορετικών σειρών εικόνων, αναζητώντας το φως, την αλήθεια και την αγάπη στον άνθρωπο και τις σχέσεις που αυτός συνάπτει.

Conversas Thessaloniki #14

23 Δεκεμβρίου 2022

Conversas Thessaloniki 11

Τι γεύση μπορεί να έχει ένας πίνακας;

Εκάβη Γουίτλοκ

 
Αξιοποιώντας πολυαισθητηριακά ερεθίσματα στο πλαίσιο μουσειακών εκθέσεων μπορούμε να έχουμε μια πιο βιωματική μουσειακή εμπειρία. Ειδικότερα, χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις της γεύσης και της όσφρησης που υποβοηθούν την ανάσυρση αναμνήσεων, αναπτύσσουμε μια πιο προσωπική σχέση με το έργο τέχνης.
 
Η Εκάβη είναι υποψήφια διδάκτορας του ΑΠΘ. Είχε μια ιδέα για το πως τα μουσεία θα μπορούσαν να γίνουν πιο ωραία και πασχίζει να βρει τρόπους για να το αποδείξει. Στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με γαστρονομικές περιπέτειες και αναρωτιέται αν θα έπρεπε να έχει γίνει κριτικός εστιατορίων.
Εν αρχή ην η Γαία
 
Δάφνη Ασλανίδη
 
«Εν αρχή ην η Γαία»… Πολύ μετά «ην ο άνθρωπος». (Ησίοδος, Θεογονία – 7ος αι. πΧ.) Σήμερα έχουμε απομακρυνθεί από τη γη από την οποία προερχόμαστε. Με αφετηρία το νησί της Νισύρου και με μέσον την εικόνα, ερευνάται το πόσο άρρηκτα συνδεδεμένη διαχρονικά, είναι η σχέση του ανθρώπου με τον τόπο που ζει.
 
Η Δάφνη Ασλανίδη είναι αυτοδίδακτη φωτογράφος, πολιτικός μηχανικός και μελετήτρια αρχιτεκτονικού φωτισμού. Από το 2018, ασχολείται με τη δημιουργία διαφορετικών σειρών εικόνων, αναζητώντας το φως, την αλήθεια και την αγάπη στον άνθρωπο και τις σχέσεις που αυτός συνάπτει.

Τέχνη, ακτιβισμός και ιδρύματα

Θωμάς Διάφας

 
Πως γίνεται να χρηματοδοτηθεί ένα έργο που καταπολεμά τον καπιταλισμό; Πως μπορούμε να αποφύγουμε τον εξευγενισμό ριζοσπαστικών ιδεών; Και τι σημαίνει για τα αντισυστημικά κινήματα το ότι τα ιδρύματα οικειοποιούνται ριζοσπαστικές ιδεολογίες που γεννήθηκαν σε μη ιδρυματικούς χώρους;
 
Ο Θωμάς Διάφας είναι ένας queer Ελληνο-Δομινικανός επιτελεστικός καλλιτέχνης και εκπαιδευτικός. Χάρη στο πολυεπιστημονικό του υπόβαθρο, έχει δημιουργήσει ένα υβρίδιο που αμφισβητεί τις συνθήκες παραγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και την κυρίαρχη ιδέα για την τέχνη και την καλλιτεχνική εκπαίδευση.